5. 11. 2016

Měsíční shrnutí - Říjen

Měsíční shrnutí za měsíc říjen je tu. Pozdě, jak je mým dobrým zvykem. Co se týče uplynulého měsíce, dal by se vyjádřit dvěma slovy: nic nestíhám. Ačkoliv by si člověk řekl, že maturant má hromadu volného času, vlastně to tak úplně není, navíc mě teď v prosinci čekají zkoušky. Ještě to bude veselé, ale zpět ke knihám.





PŘEČTENO
V říjnu se mi povedlo přečíst celkem čtyři knihy. Kromě Japonska od Labuse, což je kniha k příjimačkám, jsou to taky Ghastle and Yule od Joshe Malermana, Kočičí host od Takaši Hiraideho a Hustej nářez od Kotlety. Na první zmiňovanou knihu již recenze vyšla, na Kočíčího hosta si budete muset počkat do soboty a Kotleta přijde na řadu příští týden. Ačkoliv moc nestíhám, jsem docela ráda, že se držím na stabilních čtyřech. 


PRÁVĚ ČTU
V současné době čtu tři knihy. První z nich, The Long Utopia, teď čtu nejvíc, protože bych ráda napsala recenzi dřív, než vyjde pátý díl. Pak mám na nočním stolku stále Jonathan Strange & Mr Norell, tisícistránkové monstrum, které mě straší ve snech, a dnes jsem se pustila do prvních stránek knihy, kterou mám jako referát na češtinu, a to 2001 (série A Space Odyssey) od A. C. Clarka. Zatím o ní ještě moc nemůžu říct, ale vzhledem k tomu, kolika lidem se líbila a jak dlouho už jsem si jí chtěla přečíst myslím, že bude stát za to. (Dnes, 5. 11., jsem ještě rozečetla Nemrtvou inkvizici, pátý díl Pragocalypsy, který má momentálně přednost, takže se můžete těšit na recenzi.)


CHYSTÁM SE ČÍST 
Už to opakuji asi tři měsíce, ale jaksi tu mám tolik knih, že nevím, co dřív. Hlavně jde o japonskou prózu, kvanta nonfiction literatury (k přijímacím zkouškám, samozřejmě). Zatím mám ale doma taky něco k maturitě, takže se pustím i do toho. V tom případě pak nevím, jak to bude s recenzemi, většinou na maturitní četbu psát nebudu, ale můžou se najít i výjimky. 


PŘÍRŮSTKY
Jediné, co jsem si v říjnu koupila, je Oxford Mini Japanese Dictionary (já vím, jsem hrozný nerd). Pak jsem si z pobytu ve Francii přivezla dárek v podobě (mimo jiné) čtyř knih ve francouzštině. L'Alchimiste od Coelha se u mě dlouho nezdržel, protože upřímně nepatří mezi moje top favority, zbývají mi tu jeden díl Tombquestu od Michaela Northropa (taky to není můj šálek kávy, ale vypadá to, že to pro mě bude celkem jednoduché na čtení), Miss Peregrine et les Enfants Particuliers od Riggse a knihu, na kterou se vrhnu jako na první, Le Magicien d'Oz od F. L. Bauma. Pak jsem se taky konečně dokázala dostat na japonský Amazon. Protože šlo zrovna volně stáhnout první díl mangy Tokyo Ghoul, musela jsem ji mít. No a protože mě jedno anime zaujalo natolik, že jsem začala pošilhávat po manze, koupila jsem si fyzickou kopii 田中くんはいつもけだるげ・アンソロジー (Tanaka-kun wa itsumo kedaruge - Anthology). 


CO CHYSTÁM 
Kromě recenzí, jak jinak, taky pár dalších článků, které už mám napsané a jen čekají na vydání. Což mě přivádí k jiné věci - už celkem dlouho přemýšlím, že budu pravidelně psát i o jiných věcech, než jsou knihy, konkrétně co se týče filmů a seriálů, včetně anime. Pokud by vás takové téma zajímalo, napište mi pod článek váš názor. 

2 komentáře:

  1. Přeji ti krásný nový start do nového měsíce! Budu ráda za jakékolik Anime, já na tohke moc nejsem ale můj přítel je miluje a chtěla bych si sním udělat zase tu ritunu, že si lehnem do postele a spolu něco sledujeme, jinak ti přeji krásné čtení a měj se krásně!

    OdpovědětVymazat
  2. Články o filmech a seriálech i anime si od tebe přečtu moc ráda, jen piš. :-)

    OdpovědětVymazat