8. 1. 2017

Měsíční shrnutí - Prosinec


Konečně jsem se dokopala k tomu, abych dopsala poslední shrnutí minulého roku. Abych pravdu řekla, prosinec pro mě byl sice čtenářsky úspěšný, ale co se týče ostatních věcí, stál dost za houby, takže se určitě řadím k těm, kteří rok 2016 rozhodně postrádat nebudou. Doufejme, že rok 2017 bude o dost úspěšnější než ten předchozí.




PŘEČTENO
Za uplynulý měsíc se mi podařilo přečíst celkem deset knih. K tomuto výkonu mě motivovala především maturita. Z povinné četby jsem dočetla Revizora, Pygmalion, Krysaře, Kytici a Podivný příběh doktora Jekylla a pana Hyda a také jsem si dala re-reading Spalovače mrtvol. Všechno jsou to relativně krátké knihy, takže všechny bichle mám ještě před sebou. Většina z nich se mi opravdu líbila, třeba Spalovač patří mezi moje oblíbené knihy, ale přiznám se, že u Kytice jsem trpěla a ani Revizor mi nepřišel kdovíjak skvělý.

Co se týče ostatních knih, podařilo se mi přečíst 2001: A Space Odyssey od Clarka, která se mi taky opravdu hodně líbila, pak se mi povedlo přelouskat mojí první mangu v japonštině, Tanaka-kun wa itsumo kedaruge od Uda Nozomi, konečně jsem dočetla Nemrtvou inkvizici, čtvrtý díl Pragocalypsy a od mamky jsem si půjčila komix Dospělost je mýtus, který je opravdu geniální a všichni by si ho měli přečíst. S recenzemi jsem jako obvykle pozadu, ale na všechny knihy (kromě těch k maturitě) vyjdou recenze v průběhu ledna.



PRÁVĚ ČTU
V rámci novoročních předsevzetí jsem se rozhodla, že od nového roku se budu snažit mít rozečtenou pouze jednu knihu v češtině/angličtině, plus maximálně jednu v nějakém jiném jazyce, protože kdybych držela loňské tempo, brzy budu mít rozečtené všechny knihy, které mám doma. Každopádně teď se snažím dočíst The Long Utopia od Pratchetta a Baxtera. Zatím jsou mé dojmy jen pozitivní a opravdu mě překvapuje, že ačkoliv je to už čtvrtý díl, autoři pokaždé dokážou přijít s něčím novým a neotřelým a zároveň se neopakují. 


CHYSTÁM SE ČÍST
V současné době jsem teprve v polovině maturitního seznamu, takže je jasné, co se chystám číst. V současné době mám doma pár knih z knihovny, na které se chystám - Obraz Doriana Graye, Lolita, Quo Vadis a mimo povinnou četbu Hon na ovci od Murakamiho. Koncem týdne mi také od nakladatelství Větrné mlýny dorazily dva recenzní výtisky, které vypadají opravdu skvěle, takže na ty se v lednu určitě chystám taky. 


PŘÍRŮSTKY aneb co jsem našla pod stromečkem
Letos jsem všechny své knižní dárky čekala. Tedy, to jsem si alespoň myslela - babička mi řekla, že si můžu vybrat, co chci, takže jsem si hned běžela objednat The Lord of the Rings komplet z BookDepository. Jsou to, přirozeně, všechny tři díly a krásně mi ladí k Hobitovi, kterého už mám doma. Každý rok si k Vánocům alespoň jednu knihu koupím sama, tentokrát jsem narazila na The Dune od Herberta. Dunu si chci přečíst už strašně dlouho a když jsem našla anglické vydání, konkrétně edici k . výročí, nemohla jsem odolat. Věděla jsem i o učebnici japonštiny, kterou jsem dostala od našich, a ke které jsem si dokoupila i znaky.
Co jsem ale absolutně nečekala bylo, že mi mamka sehnala tři knihy přímo z Japonska - 贖罪 (Šokuzai, vyjde za tři měsíce v angličtině jako Penance), 夜行観覧車 (Jakó kanranša, Ferris Wheel at Night) a 白ゆき姫殺人事件 (Širajuki hime satsudžin džiken, vznikl i film a v angličtině je to, myslím The Snow White Murder Case).


CO SE CHYSTÁ
V současné době nechystám žádné speciální články - maturity se blíží, takže většinu svého volného času budu pravděpodobně věnovat škole. Na co se ale můžete těšit je jedna výzva, kterou vymyslela Lyra (odkaz na článek zde), do které se rozhodně zapojím, takže se brzy můžete těšit i na můj seznam všeho možného. 

1 komentář:

  1. Dospělost je mýtus je strašně relatable věc a musela jsem ji mít, však Sarah sleduji i na Twitteru. :3

    Obraz Doriana Graye jsem četla už několikrát, jednak pro sebe a jednak do školy, a Dunu jsem onehdy úspěšně objevila v tátově knihovně, takže už ji mám taky za sebou. Jinak teď netrpělivě očekávám všechny tři díly Captive Prince, které jsem si nadělila za vánoční finance, takže jsem fakt zvědavá. >:3

    OdpovědětVymazat