12. 2. 2017

Měsíční shrnutí - Leden

Po velmi, velmi dlouhé odmlce je tu opět další článek, který, jak doufám, nebude zase na dlouho poslední. Zrovna jsem se trefila do momentu, kdy nejen že funguje internet, ale dokonce neusínám ve stoje, takže jsem se rozhodla nejprve dohnat resty týkající se shrnutí za leden. Tady to je! 




PŘEČTENO
Přestože jsem se na začátku ledna proměnila v zimujícího medvěda (jak jinak vysvětlit, že jsem byla schopná spát víc než dvanáct hodin denně a stejně jsem byla unavená), stejně jsem byla schopná přečíst celkem sedm knih. Z nich dvě patřily do maturitního seznamu - Modlitba pro Kateřinu Horovitzovou a Obraz Doriana Graye. Plnohodnotné recenze na ně sice psát nebudu, ale až přečtu celý seznam, hodlám všechny knihy nějak shrnout v jednom článku.
Jak už určitě víte, čekají mě přijímačky na vysokou a s tím spojený oborový test, ohledně kterého mám dost smíšené pocity. Každopádně jsem se ale rozhodla vzít vážně seznam doporučené literatury, ze kterého jsem přečetla Písečnou ženu od Kóbo Abeho (znova a tentokrát celou) a Verše psané na vodu (poezie). Mimo seznam jsem pak opět dala šanci Murakamimu, konkrétně to byly knihy Po otřesech a Hon na ovci. No a samozřejmě jsem si nemohla nechat ujít Zrcadlové peklo od Edogawy Rampo. 


PRÁVĚ ČTU
Mimo The Long Utopia, kterou čtu sice jen občas a ještě k tomu pomalu (ale i tak si jí moc užívám) mám rozečtené Vyprávění za měsíce a deště, povídky od Uedy Akinariho. Mimo beletrii teď taky po večerech pročítám publikaci Japonská literatura 712 - 1868 od Zdeňky Švarcové.


CHYSTÁM SE ČÍST 
V rámci referátu se chystám na Kladivo na čarodějnice od Kaplického, potom v rámci maturitního seznamu tu mám Lolitu od Nabokova a Quo Vadis. Moc ráda bych se taky pustila do recenzních výtisků, konkrétně bych ráda zvládla Raclette od slovinského spisovatele Boruta Goloba.



PŘÍRŮSTKY
Začnu s beletrií. Zrcadlové peklo pro mě bylo must-have, původně jsem jí měla pouze v elektronické podobě, ale jakmile jsem uviděla v knihkupectví, musela jsem jí mít i v papírové podobě. Taky jsem se odměnila (nevím teda přesně za co, ale určitě by se něco našlo) dalším dílem zeměplochy, Small Gods, abych měla motivaci přežít maturitu. Během dne otevřených dveří na FF UK jsem se navíc stavila v knihkupectví a pořídila si knihu, kterou jsem si už hrozně dlouho chtěla přečíst a kterou jsem před několika lety poslouchala jako audioknihu - The Name of the Rose od Umberta Eca.
Taky jsem se rozhodla investovat do naučné literatury, takže teď mám doma Japonskou literaturu 712 - 1868 a Slovník japonské literatury. Nějakým záhadným způsobem u mě i skončila Učebnice klasické literatury, protože proč ne.


NA CO SE TĚŠIT
Během února se pokusím promyslet projekt, který jsem chtěla uskutečnit prakticky od začátku blogu, a to měsíc zaměřený na japonskou literaturu. Podobný projekt jsem už viděla i na zahraničním BookTube a překladů krásné literatury máme dost, takže materiál by byl. Pokud by vás projekt zaujal, případně byste měli nějakou připomínku k tomu, jak to udělat, napište do komentářů. Zatím plánuji jen spoustu recenzí na japonská díla, která bych publikovala i mimo projekt, ale také různé články k tématu, alias co jsem vyčetla ze Slovníku japonské literatury.

1 komentář:

  1. Tak ten projekt vypadá skvělé! Já mám moc ráda Japonsko a vše s ní spjato takže se určitě těším na tvůj projekt. ^^

    OdpovědětVymazat