29. 5. 2017

Měsíční shrnutí - Březen, Duben, Květen

Po velmi dlouhé době jsem se konečně dokopala ke klávesnici a sesmolila další článek. Sice je to pouhé měsíční shrnutí, kde toho ke shrnování zas tolik nebude, ale protože pro mě bylo poměrně těžké se k blogu vrátit po téměř dvouměsíční pauze, beru to tak, že každý článek je relativní pokrok. A bude co shrnovat - vynechala jsem březen, duben i květen a dokonce jsem úplně zazdila i blogové nazoreniny!


PŘEČTENO
Dohledat knihy, které jsem přečetla od února, pro mě bylo docela těžké. Celkem jich bylo osm a většinu z nich jsem přečetla během března a dubna, protože první polovinu května jsem ležela v učení a depkařila, duhou polovinu května jsem většinou spala nebo sjížděla seriály na Netflixu a knihy jsem maximálně tak nakupovala. Ale tak, aspoň něco. Rozhodně neslibuji recenze na všechny zmíněné knihy, ale o některých bych se rozepsala moc ráda. Pokud by vás můj názor na některou z nich nějak zvlášť zajímal, jsem otevřena všem žádostem. 

Za březen se mi podařilo přečíst Zápisky z volných chvil (ze tří autorů mě nejvíce zaujala, překvapivě, Sei Šónagon), Tajný život knížete z Musaši od Tanizakiho, Lolitu od Nabokova a Mlčení od Šúsaku Endóa. V dubnu jsem přečetla Zápolení od Higuči Ičijó (kniha, o které rozhodně napíšu), R.U.R od Čapka (o čemž rozhodně psát nebudu), Quo Vadis od Sienkiewicze (od Omegy, bohužel) a Jeptišku od Denise Diderota.


PRÁVĚ ČTU
V současné době mi na nočním stolku leží čtyři knihy. Z beletrie to je Soukromá záležitost od Kenzaburó Óe(ho?), The Long Utopia od Pratchetta a Baxtera, kterou už mimochodem zase každý den po kouskách čtu, po delší pauze, potom jsem se pustila do své první knihy v japonštině, 世界から猫が消えたなら od Kawamura Genkiho, do češtiny by se to dalo přeložit jako „Kdyby ze světa zmizely kočky" a v neposlední řadě louskám knihu k příjimačkám, Modern Japan: A Very Short Introduction, kterou všem se zájmem o Japonsko a zoufalým odporem k moderním dějinám vřele doporučuji. 


CHYSTÁM SE ČÍST
Na léto mám velké čtecí plány, v současné době ale čekám jen na jednu knihu, která snad v dohledné době přijde - American Gods od Neila Gaimana. K téhle knize mě popostrčil seriál, který má teď tuším asi pět dílů, protože i když jsem o Amerických bozích věděla už dluho a měla je na wishlistu, viděla jsem trailer k seriálu a rozhodla jsem se, že ne na něj prostě nepodívám, dokud to nepřečtu.


PŘÍRŮSTKY
Zjistila jsem, že mám problém - nakupuji knihy, pokud jsem ve stresu. Nakupuji knihy potom, co se mi podaří buď dobře napsat písemku, nebo přijímačky. Nakoupila jsem knihy potom, co jsem udělala maturitu. Musím říct, že stres = nákupní horečka a systém odměn je dost smrtelná kombinace, moje finance na tom teď nejsou tak skvěle jako před dvěma měsíci. Každopádně, nakoupila jsem toho hodně, dostala jsem toho hodně. Napočátala jsem celkem 13 + 1 knížek

Nejprve literatura darovaná/zabavená. Mamka si před časem koupila Frost od Oskara Fuchse, kterého přečetla, líbil se a protože jsem po něm pokukovala i já, momentálně obývá mojí knihovnu. Od rodičů jsem taky dostala knihy, které jsem si sama vybírala (osobně a přes telefon) - Válku zrcadel od Terezy Matouškové, Jezero od Biancy Bellové a Praha Noir, kde mě zaujali hlavně Štěpán Kopřiva, Ondřej Neff, Jiří W. Procházka a Miloš Urban. Pak jsem si konečně rozšířila knihovnu i o japonskou literaturu - Mlčení od Šúsaku Endóa, Zápolení od Higuči Ičijó a Mitsuko od Vlasty Čihákové Noshiro.

Teď ke knihám v angličtině (totiž kompletně z BookDepository). Nevím, jestli jsem to o sobě kdy psala, ale hraju počítačové hry. Ne ve velkém množství ani moc často, většinou tak ve vlnách, ale mojí nejoblíbenější sérii je Bioshock. S tím souvisí hned dvě knihy, které jsem se rozhodla pořídit domů - Bioshock: Rapture od Johna Shirleyho a pak Atlas Shrugged od Ayn Rand (v češtině myslím vloni nebo předloni vyšla jako Atlasova vzpoura). Tou druhou knihou se prý autoři hry inspirovali a protože se mi na ní líbila mimo jiné i ta filosofie, jsem na ni velmi zvědavá. 

A moje poslední nákupy? My Grammar and I od C. Taggart a J. A. Winese byla jasná volba, doufám, mě tahle kratičká knížečka naučí vyjadřovat se v angličtině jako gramotný člověk. O Modern Japan: A Very Short Introduction jsem zmínila už výše. V současné době čekám jen na American Gods od Gaimana (na které, jak jsem psala, se neskutečně těším), The Long Cosmos od Pratchetta a Baxtera, což je závěrečný, pátý díl série The Long Earth, Solaris od Stanislawa Lema a novinku A House at the Bottom of the Lake od Joshe Malermana (jeho prvotinu Bird Box jsem v recenzi tolik vychvalovala).  


CO BUDE NOVÉHO
Přes ty dva měsíce, kdy jsem neměla na blog ani čas, ani náladu nebo energii, jsem dost přemýšlela o recenzování a prostě o tom, co bych do budoucna ráda psala. Uvidíme, jak to půjde, ale ráda bych se zaměřila trochu víc taky na filmy, seriály a anime a taky trochu na takové random články ze života (ale žádný trapný deníček, nebojte). Každopádně v recenzích budu pokračovat dál, ale je dost možné, že nebudu psát o všech knihách, které přečtu, jako to bylo do tuším loňského roku. A ještě jedna drobnost na závěr - tenhle blog se ve vodách internetu plaví už tři roky!

2 komentáře:

  1. Není nad to dělat několikaměsíční shrnutí :D

    OdpovědětVymazat
  2. Recenze na filmy bych docela uvítala, nebo klidně něco ve stylu porovnávání filmů a knížek. :)

    OdpovědětVymazat